Banner
La Foz del Pielgu
lafozdelpielgu.org

Defensa del Patrimoniu Cultural y Natural de Corvera y d’Asturies

Manifiestu pola protección del edificiu Antigua Venta de Villalegre
Artículo puesto en línea el 13 de xineru de 2013

por La Foz del Pielgu

Manifiestu pola protección del edificiu Antigua Venta de Villalegre y na defensa del patrimoniu hestóricu de Corvera

L’actitú de la corporación municipal del Conceyu de Corvera d’Asturies al retirar del Catálogu Urbanísticu la Casona de l’Avenida del Principáu de Las Vegas / Les Vegues (tamién conocida como Casa de postas y como Vienta de Villalegre), según la so intención espresa de baltar llueu dichu edificiu, exemplifica a la perfección el maltratu del Patrimoniu Históricu-Cultural y Artísticu de Corvera. Poro nun podemos dexar de manifestar la nuesa fonda oposición a:

1- La esapaición consciente y gabuxo del principal y prácticamente únicu testimoniu de casa tradicional en Les Vegues, col agravante de tratase d’un edificiu emblemáticu (l’antigua casa de postas o"vienta de Villalegre") na xénesis hestórica de Les Vegues-Villalegre como núcleu de población.

2 - La siguida agresión dende les autoridaes y arquiteutos municipales, so corporaciones distintes (USPC-PP, PSOE-IU) contra’l patrimoniu históricu-artísticu de Corvera, en que la prevista baltadera de la Vienta de Villalegre supon la puntilla a una llarga serie d’elementos sumíos nos últimos diez años ( Panera y casa mariñana de Los Campos, horros de Truyés, Casa mariñana de Camina, Casa mariñana de Robés en Tresona / Trasona, Casa de corredor en Overo de Tresona / Trasona, Casona de los Py en Les Vegues).

3 - El falseamiento y desaxeración nes xustificaciones del gobiernu municipal de Corvera escontra l’estáu de ruina de la Vienta de Villalegre, intentando escudar la so decisión en problemes de seguridá ciudadana cuando’l riesgu d’esbarrunte -que pa nada ye inmediatu- sería siempres escontra l’interior de la cortil, nunca escontra la cai, y afectaría solamente a la cubierta. El riesgu de que caya dalgún fragmentu escontra la cai nun ye mayor que los frecuentes desprendimientos de plaquetas en munchos edificios modernos de Les Vegues con ocasión d’airaes, y podría ser controláu de la mesma manera. Entá asina, correspuende al propietariu en primer instancia según la Llei 1/2001 de Patrimoniu Cultural l’arreglamientu del inmueble si fora necesariu, asuntu que dende esti Conceyu nun se tuvo en cuenta, pasando directamente al pidimientu de baltadera del mesmu al Serviciu de Patrimoniu Cultural, demostrando d’esta forma’l pocu criteriu escontra salvaguardar del patrimoniu cultural del conceyu.

4 - L’agresión al espíritu de la Llei de Patrimoniu, pos cola baltadera de la Vienta de Villalegre nuevamente tase arrenunciando a caltener xustamente lo más precisao de protección: inmuebles con valor históricu-artísticu que permanecen abandonaos y deterioraos en bona parte polos intereses urbanísticos que s’afalen dende la mesma alministración municipal. Esi arrenunciu a la protección supon balerar de conteníu y valor a tol Catálogu Urbanísticu de Corvera.

5 - La descarada manipulación y alteración del propiu Catálogu Urbanísticu, que les sos cambeos "a posteriori" (como exemplifica claramente la recién eliminación de la Vienta de Villalegre nel referíu catálogu) van siempres n’acabamientu de l’arquitectura tradicional peculiar d’Asturies, de la que namái favorecen intereses inmobiliarios y urbanísticos.

6 - La constante busca de subterfugios llegales p’acometer la esapaición d’edificios en principiu protexíos, ensin una sola concesión visible y bultable de protección al Patrimoniu, pos nun se recuerda ocasión en que l’equipu municipal intentara evitar con ésitu la baltadera de dalgún bien d’interés históricu-cultural en Corvera.

7 - La total falta d’idees, proyectos y planes de protección del patrimoniu históricu-cultural per parte del gobiernu municipal de Corvera, en contraste col mapa d’idees y proyectos de saturación urbanística pa Corvera polo xeneral, Les Vegues en particular, tal como pon de relieve la firme voluntá municipal d’acabar cola Vienta de Villalegre p’arredondiar un proyectu urbanísticu qu’afecta a tola zona.

8 - Les declaraciones vacíes, retóriques y populistes del actual equipu de gobierno IU-PSOE en favor de la cultura y del Patrimoniu historico-cultural del nuesu conceyu (especialmente nos años que tuvieron na oposición municipal), qu’oldeen col so probe y llindada noción de dichu patrimoniu afigurada nos sos planes escontra la Vienta de Villalegre cola descarada manipulación del Catálogu Urbanísticu.

Por tou ello, los embaxo firmantes solicitamos la reintegración de la Casona Antigua Vienta de Villalegre” nel Catalogo Urbanísticu de protección de Bienes Inmuebles (CUPBI) del Conceyu de Corvera, la so rehabilitación dientro del plan urbanísticu tal como se recoyía en dalguna propuesta anterior del PGOU pol equipu de gobiernu del Conceyu de Corvera dientro del PERI de Les Quintanes del Chacón y un respetu y protección pa tolos elementos que fueron incluyíos nos precatalogos dende los sos empiezos.


Manifiesto por la protección del edificio Antigua Venta de Villalegre y por la salvación del patrimonio histórico de Corvera

La actitud de la corporación municipal del Ayuntamiento de Corvera de Asturias al retirar del Catálogo Urbanístico la Casona de la Avenida del Principado de Les Vegues / Las Vegas (también conocida como Casa de postas y como Venta de Villalegre), así como su intención expresa de demoler próximamente dicho edificio, ejemplifica a la perfección el maltrato del Patrimonio Histórico-Cultural y Artístico de Corvera. Por ello no podemos dejar de manifestar nuestra profunda oposición a:

1- La desaparición consciente y alevosa del principal y prácticamente único testimonio de casa tradicional en Les Vegues / Las Vegas, con el agravante de tratarse de un edificio emblemático (la antigua casa de postas o"venta de Villalegre") en la génesis histórica de Les Vegues/Las Vegas-Villalegre como núcleo de población.

2 - La continuada agresión desde las autoridades y arquitectos municipales, bajo corporaciones distintas (USPC-PP, PSOE-IU) contra el patrimonio histórico-artístico de Corvera, en que la prevista demolición de la Venta de Villalegre supone la puntilla a una larga serie de elementos desaparecidos en los últimos diez años ( Panera y casa mariñana de Los Campos, hórreos de Truyés, Casa mariñana de Camina, Casa mariñana de Robés en Tresona / Trasona, Casa de corredor en Overo de Tresona / Trasona, Casona de los Py en Les Vegues / Las Vegas).

3 - El falseamiento y exageración en las justificaciones del gobierno municipal de Corvera hacia el estado de ruina de la Venta de Villalegre, intentando escudar su decisión en problemas de seguridad ciudadana cuando el riesgo de derrumbe -que para nada es inmediato- sería siempre hacia el interior del solar, nunca hacia la calle, y afectaría solamente a la cubierta. El riesgo de que caiga algún fragmento hacia la calle no es mayor que los frecuentes desprendimientos de plaquetas en muchos edificios modernos de Les Vegues / Las Vegas con ocasión de vendavales, y podría ser controlado de la misma manera. Aún así, corresponde al propietario en primera instancia según la Ley 1/2001 de Patrimonio Cultural el adecentamiento del inmueble si fuere necesario, asunto que desde este Ayuntamiento no se ha tenido en cuenta, pasando directamente a la petición de demolición del mismo al Servicio de Patrimonio Cultural, demostrando de esta forma el poco criterio hacia la salvaguarda del patrimonio cultural del concejo.

4 - La agresión al espíritu de la Ley de Patrimonio, pues con la demolición de la Venta de Villalegre nuevamente se está renunciando a preservar justamente lo más necesitado de protección: inmuebles con valor histórico-artístico que permanecen abandonados y deteriorados en buena parte por los intereses urbanísticos que se alientan desde la propia administración municipal. Esa renuncia a la protección supone vaciar de contenido y valor a todo el Catálogo Urbanístico de Corvera.

5 - La descarada manipulación y alteración del propio Catálogo Urbanístico, cuyas modificaciones "a posteriori" (como ejemplifica claramente la reciente eliminación de la Venta de Villalegre en el referido catálogo) van siempre en menoscabo de la arquitectura tradicional peculiar de Asturies, al tiempo que únicamente favorecen intereses inmobiliarios y urbanísticos.

6 - La constante búsqueda de subterfugios legales para acometer la desaparición de edificios en principio protegidos, sin una sola concesión visible y palpable de protección al Patrimonio, pues no se recuerda ocasión en que el equipo muncipal haya intentado evitar con éxito la demolición de algún bien de interés histórico-cultural en Corvera.

7 - La total falta de ideas, proyectos y planes de protección del patrimonio histórico-cultural por parte del gobierno municipal de Corvera, en contraste con la profusión de ideas y proyectos de saturación urbanística para Corvera en general y Les Vegues / Las Vegas en particular, tal como pone de relieve la firme voluntad municipal de acabar con la Venta de Villalegre para redondear un proyecto urbanístico que afecta a toda la zona.

8 - Las declaraciones vacías, retóricas y populistas del actual equipo de gobierno IU-PSOE en favor de la cultura y del Patrimonio historico-cultural de nuestro concejo (especialmente en los años que estuvieron en la oposición municipal), que contrastan con su pobre y limitada noción de dicho patrimonio plasmada en sus planes hacia la Venta de Villalegre con la descarada manipulación del Catálogo Urbanístico.

Por todo ello, los abajo firmantes solicitamos la reintegración de la Casona “Antigua Venta de Villalegre” en el Catalogo Urbanístico de protección de Bienes Inmuebles (CUPBI) del Ayuntamiento de Corvera, su rehabilitación dentro del plan urbanístico tal como se recogía en alguna propuesta anterior del PGOU por el equipo de gobierno del Ayuntamiento de Corvera dentro del PERI de Les Quintanes del Chacón y un respeto y protección para todos los elementos que fueron incluidos en los precatalogos desde sus comienzos.

Nº 17 de la Avenida del Principado “Venta de Villalegre”
Mapa de Corvera de finales del siglo XVIII
Biblioteca Nacional. ms. 7.295 folio 159
Se trata de un mapa que representa exclusivamente el concejo de Corvera, y en el punto en que parecen confluir la carretera de Avilés a Oviedo con otra que se dirige hacia Molleda (y que tal vez sea la subida a La Estebanina) se sitúa la referida “venta de Villalegre”
Vista elevada de la avenida Principado de Las Vegas. En primer término, la Casa de Postas. ricardo solís Las Vegas,